KOMPLEX IPMA ÉS PMI ALAPÚ PROJEKTMENEDZSER KÉPZÉS - 12 NAP
1. nap
Projektszemlélet és projektmódszertanok – Vízeséstől az agilitásig
Bemutatkozás, bevezetés, szabályok, összhangteremtés
A tananyag részletes ismertetése, bemutatása
1. Projektek
Mitől más a projekt, mint a mindennapi rutin? Mi projekt és mi nem az?
A projekt lényege a PM és a Megbízó szemszögéből
A projekt definíciójának közös kidolgozása
2. Menedzsment és vezetés
A vezetői funkciók szabályozási modellje
Menedzsment-elvek és vezetési koncepciók
Követelmények a menedzserrel szemben
Vezetői szerep, vezetési technikák és vezetési stílus
Lehetséges vezetői stílusok
Vezetői stílusok alkalmazása és hatásuk szerepjáték
3. Projektmenedzsment
Hogyan illeszkedik a PM szerepköre a cég többi menedzserének szerepéhez?
A PM feladatai
Lehetséges PM szerepfelfogások: a menedzser és a leader
PM napi gyakorlatában jól hasznosítható elvek és megközelítések
PM eszközök a vállalati kultúra tükrében: lehet-e széllel szemben?
Folyamatszervezési, optimalizálási gyakorlat
2. nap
Szervezés, rendszerek és kreativitás a projekt szolgálatában
4. Kreativitás és problémamegoldás
Intuitív technikák
Analitikus (diszkurzív) módszerek
Problémák a projektmunka során
A probléma-megoldási folyamat
A probléma-megoldási folyamat segítésére alkalmazható módszerek és technikák
Probléma elemzési gyakorlat
5. Rendszerszemlélet
A rendszer fogalma, összetevői és ábrázolása
Zárt és nyílt rendszerek
“Kemény” és “lágy” rendszerszemléletek
Rendszerelvű projektszemlélet
Helyzetelemzési gyakorlat
6. Szervezetek kialakítása
A szervezés alapjai
Ki a főnök? Alapvető vállalat és projektszervezeti formák, előnyeik, hátrányaik
Szervezetfejlesztés és folyamat- és működésszervezés
Projektszervezeti formák előnyeinek s hátrányainak elemzése csoportos vitában
3. nap
A projektcélok meghatározása
7. Projektcélok
Hatáskörön túli célmegvalósítás
Mit, mikor, mennyiért? A PM mágikus háromszöge
Célfunkciók, céltulajdonságok
A projektcélok kialakításának folyamata
Hatókör, leszállítandók, metrikák, mérendő értékek
A célstrukturálás szerepe és módszerei
A célellentmondások kezelése és a priorizálás
Stratégiai célok és projekt célok harmonizálása
8. Projektérintettek, stakeholderek kezelése
Projektek és környezetük
A megbízó a PM, a team és a környezet céljai
Hogyan szerezzünk információkat?
Az érintettek értékelése és besorolása
A kiemelt érintettek kezelése
A legfontosabb stakeholderek felismerése, legjobb kezelési stratégiák
Korai tervezés
9. Projektszakaszok és mérföldkövek
Miért kell fázistervet készíteni?
A szakasztervezés értelme és hasznai
A mérföldkövek jelentősége
Elvi típusok, gyakorlati következmények
Kulcsesemények tervezése
10. Projektstrukturálás
A PST (WBS) felépítése, alaptípusai
Miért fontos a jó munkacsomag definiálás?
Mitől rossz, milyen az ideális, milyen a működőképes PST?
Feladat strukturálási gyakorlat
11. A projektcsapat összeállítása és értékelése
A projekten belüli munka különleges keretfeltételei
Munkaerő meghatározása és kiválasztása a projektben
Az értékelés területei
A kiválasztás folyamata: operacionális vagy intuitív módon döntsünk?
5. nap
Tervezés és kontrolling
12. A projekt fő tervei
Az időtervezés fontossága
Tevékenység- és határidő-menedzsment
A tevékenység- és határidő-menedzsment alapjai
A hálóterv-technika, mint a tevékenység- és határidő-tervezés eszköze
A kritikus út és a tartalékidők szerepe
Eszközmenedzsment
Eszköztervezés
Költségmenedzsment
Összevont tervezési gyakorlat
13. Projektirányítás és teljesítményértékelés
Az integrált projektirányítás alapjai
Előrehaladás-mérés
A teljes készültség kiszámítása
A terv-tény összehasonlítás módszere
Eltéréselemzés
Trendanalízisek
Intézkedések projektek irányításához
Valós projektek plenáris mérföldkő trendelemzése
14. Dokumentáció-menedzsment
Mi a fontosabb a tett, vagy a papír?
Mire jó a dokumentáció?
Mitől dokumentum a dokumentum?
Lehet dokumentum elektronokból? Az e-dokumentumok előnyei és csapdái
6. nap
Változás és átalakulás
15. Konfiguráció- és változtatásmenedzsment
A konfiguráció-menedzsment jelentése, indítéka és haszna
A konfiguráció-menedzsment módszertani koncepciója
A konfiguráció-menedzsment részterületei és módszerei
Változtatási igény sablon készítése
16. Tanuló szervezet
A tanulás alanyai és tanulási típusok
A tanuló szervezetek sajátosságai, eltérések a hagyományos szervezetektől
Előfeltételek, előnyök, hátrányok
Változások kezelése
Cselekvési területek (terek) felkutatása
“Change Agents” – hogyan ismerhetők fel
Az ellenállások kezelése
Változásmenedzsment gyakorlat
Tudásfelmérés / Próbateszt: 1,5 óra
7. nap
Kommunikáció és beszámoltatás a projektben
17. A sikeres tárgyalás alapjai
Hogyan tegyük hasznossá a megbeszéléseket?
A tárgyalás nem szükséges rossz, hanem egyedülálló lehetőség!
Projekt team megbeszélések és workshopok szervezése
Tárgyalások levezetése (Előnyszerző, Kreatív (probléma megoldó),
Előnyszerző tárgyalás lefolytatása
18. Kommunikáció
A kommunikációs vakfoltjaink
A kommunikáció klasszikus “adó – hír – vevő” modellje
A kommunikáció alaptételei, és következményeik a projektkommunikációra
Az eredményes kommunikáció feltételei
A kommunikáció közlési szintjei: a 4 fül modell
Metakommunikációs gyakorlat
Nemverbális kommunikáció
Verbális kommunikáció
Eszközök által közvetített kommunikáció (Mediális kommunikáció)
Brainstorming szervezése és moderációja
Prezentáció a projektben
Prezentációs verseny
19. Információmenedzsment
A PM feladatai az információk kezelésében
A projektbeszámolók áttekintése
8. nap
A teamtagok kezelése, csapatmunka
20. Motiváció
A feladatmegoldás által felszínre került, az adott szervezetben releváns motivációs elméletek/stratégiák ismertetése
A motiválás lehetséges területei, megfelelősége, hasznosulása a cégnél
Az elméletek által sugalltak, és a cégnél / projektekben alkalmazott gyakorlat ütköztetése, egyéni stratégiák skálája, eredményessége
Cégszekér, Motivációs eszköztárunk
21. Csapatmunka
A csoportok fejlődése, Csoportdinamika
A csoporton belüli létezés csapdái
Csoportfejlődési játék
22. Konfliktusmenedzsment
Mi a konfliktus?
A konfliktusok fajtái és okai.
Tipikus konfliktusok a projektben.
Kooperatív (moderált) konfliktusszabályozás
Participatív (vezetői) konfliktuskezelés
Csoporton belüli konfliktus feldolgozás
Az egyénileg preferált konfliktuskezelési stratégia az érdekeink érvényesítésére, előnyeik, hátrányaik
Thomas Kilmann
23. Önmenedzselés
Miért van szükség önmagunk menedzselésére?
Személyiségünk (MBTI)
Vezetői MBTI
Személyes erőforrásaink, képességeink
Az önmenedzselés lehetséges technikái
Az egyéni célok rendszere. Miért dolgozom? Miért élek? Mivel, és miért azzal töltöm az időmet? Mi leszek, ha nagy leszek?
Egyéni életcél, önmegvalósítás és az erőforrásaim
24. Kockázatmenedzsment
Kockázatok és lehetőségek
Mi a kockázat, és mi nem az? A kockázat fogalma
Kockázat azonosítás
Kockázat elemzési módszerek
Kockázat kezelési lehetőségek
Szerződéses kockázatkizárás
Kockázatelemzési gyakorlat
10. nap
A projektek indítása és zárása
25. Program, portfólió, projekt
A stratégiai célok és a projektcélok kapcsolata
A projektek egymás melletti futtatásának elvi módjai
Vállalaton belüli többprojekt-menedzsment
Szükséges szervezeti formák
Saját projektek métakörnyezete
26. Projektindítás és zárás
Az eredményes projektindítás folyamata
A projektindító workshop (PIW)
Projektlezárás és -értékelés
Miért van szükség a projekt szisztematikus lezárására és a projekttapasztalatok értékelésére? Milyen feladatokat kell elvégezni a projekt végén, milyen problémák merülhetnek fel, és mit lehet tenni ellenük?
A projektzáróülés
PIW-ek szervezése, agenda és tematika
27. A projektsiker és -kudarc, minőségmenedzsment
Most akkor nyertünk? Kritikus sikertényezők; minőségmenedzsment a projektben
Összefoglaló versenyfeladat
11. nap Összegzés, tudáselmélyítés
Teljes projekttervezési esettanulmány kidolgozása
Bevezetés
Csoportmunka
Záróprezentáció és kiértékelés
Összefoglalás, konzultáció. A tanfolyam értékelése
12. nap Záróvizsga
A záróvizsga 2 részből áll, időtartama 2x120 perc, tartalmilag egyszeres és többszörös választós feladatotokból, rövid szöveges választ adó feladatokból, hosszabb elemzések készítéséből, összehasonlító feladatokból, projekttervezési és kontrolling feladatokból áll (pl. trendelemzés, hálóterv számítás, pst, stb.) A tankönyv, jegyzetek szabadon használhatóak.
Agora Intézet © 2023 Minden jog fenntartva I Adatkezelési tájékoztató
Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/002075